ÇİĞLİ BELEDİYESİ'NDEN SKANDAL ANKET
Çiğli Belediyesi'nde skandal iddiaların ardı arkası kesilmiyor. 8 kat imar iznine 12 li dairelerin yapıldığı, mahkamenin durdurma kararına karşın lüks inşaatların tamamlandığı ve en önemlisi 1,5 yılda nerede olduğu belli olmayan 1 milyar (katriyon) 517 milyon kamu parası, İzmir'de gündemdeki yerini koruyor. İddialar karşısında Başkan Onur Emrah Yıldız henüz detaylı açıklama yapmakten kaçınırken, Çiğli Belediyesi'nde şimdi de kamu paralarının birilerine nasıl peşkeş çekildiği iddiaları tartışılmaya başlandı. Çiğli Belediyesi'ndeki son skandal iddia Çiğli Belediyesi 2025 Mali Yılı Denetim Komisyonu raporunda ortaya çıktı. Belediyenin kamu parasını yani halkın parasını nereye harcadığının raporlandığı belgeler şok etkisi yarattı.
YEMEK 45 TL YEMEKTEN MEMNUN MUSUNUZ 900 BİN TL
Rapora göre, Çiğli Belediyesi Çiğli'de bulunan Kent Restoranda yemek yiyen vatandaşlara 'Yemekten Memnun musunuz' sorusunu sormak için bir şirketle anlaştı. Belediye bu tek soruluk anket için söz konusu şirkete tam 900.000 lira kamu parası ödedi. Kent Restoran da yemeğin 45 liraya yenildiği ancak tek soruluk anketin ise 900.000 lira olduğu ortaya skandal durum Çiğli Belediyesi'nde, Çiğlili vatandaşlar arasında ve CHP içerisinde tepkilere neden oldu. Çiğli'de AK Partili meclis üyeleri gibi CHP'li meclis üyeleri de olaya tepki verdi. Öte yandan Çiğli Belediyesi'nde yaşanan imar iddiaları, nereye harcandığı belli olmayan 1 milyarı geçkin kamu parası ile ilgili müfettiş görevlendirildiği iddia edildi. Çiğli Belediyesi'ndeki 1 milyar lirayı geçen bütçe açığında vatandaşın, devletin paralarının nereye harcandığı ise tartışma konusu oldu.